Z jakimi systemami integrować sklep internetowy? Fragment książki ….


Z jakimi systemami integrować sklep internetowy? Fragment z książki “E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania” Tomka Karwatki oraz Dawida Sadulskiego.

TK, DS: Z jakimi systemami integrować sklep internetowy?eCommerce książka

PF: Jestem wielkim fanem integracji różnych platform. Podstawowym powodem dla którego należałoby się zastanowić nad jej użyciem jest obniżenie kosztów obsługi poprzez wprowadzenie procesów automatyzacji. Integrować można wszystko w zależności od potrzeb i analizy opłacalności. Nasz sklep może być zintegrowany z platformami finansowo księgowymi, CRM-em, ERP-em, systemem business intelligence (BI), platformami płatniczymi, bankami, bazami firm kurierskich, z serwisami aukcyjnymi, platformami B2B, itd.

Co powinno być zintegrowane na początku? Najważniejsza integracja jest na poziomie zamówień. Wystawione w sklepie zamówienie powinno znaleźć się automatycznie lub po procesie weryfikacji w naszym systemie sprzedażowym, crm-ie lub systemie klasy erp. Dzięki temu po kolejnej walidacji może zostać realizowane, szybko i sprawnie. Kolejna integracja może nastąpić na poziomie magazynów programu magazynowego ze sklepem www. Wiele nowoczesnych sklepów oprócz magazynu internetowego posiada sklepy fizyczne i często można dzięki takiej integracji sprawdzić dostępność danego produktu na takim sklepie. Oczywiście integracja cen jest niezbędna.

Idąc dalej możemy integrować sklep z wszelakimi serwisami aukcyjnymi (np. ebay, allegro, świstak), porównywarkami cen (nokaut, ceneo, skąpiec) jak i pasażami handlowymi. Dzięki temu rozszerzamy rynek i docieramy do nowych klientów. Możemy też integrować się z innymi dostawcami za pomocą platform B2B (Business to Business). Nie możemy oczywiście zapomnieć o platformach social media. Integrujemy się z serwisami społecznościowymi (np. facebook), mikroblogowymi (np. twitter, blip, flacker) lub blogami (np. wordpress). To świetna metoda na sociability naszego sklepu internetowego. Oczywiście niezbędna jest integracja z serwisami ułatwiającymi płatności internetowe. Tutaj mamy wiele możliwości i trzeba mieć jak największą ilość metod płacenia. Przykładami są mtransfer, przelewy24, pypal, płatności kartą czy przelewy bankowe. Jeśli prowadzimy sprzedaż ratalną to możemy skorzystać z tego typu integracji np. z eraty żagla. Z punktu widzenia klienta bardzo dobrym rozwiązaniem jest integracja zamówienia ze statusem wysłanej paczki. Dzięki temu klient po zalogowaniu może zobaczyć numer listu przewozowego oraz gdzie dana paczka się w danej chwili znajduje (tzw. tracking).

Co jeszcze można integrować? Praktycznie wszystko. Jeśli nasza wyszukiwarka sklepowa nie działa poprawnie możemy zakupić wyszukiwarkę zewnętrzną i ją zintegrować. Jeśli mamy komunikator dla klientów np. livechat to integrujemy go z naszą platformą. Jeśli mamy serwery video to podobnie. Integrować można wszystko i do integrowania z głową i pomysłem zachęcam.

Przemysław Federowicz

Advertisements
Tagged ,

One thought on “Z jakimi systemami integrować sklep internetowy? Fragment książki ….

  1. Pierwsze pytanie to na jakiej platformie sklep w ogóle oprzeć..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: